Direktlänk till inlägg 6 oktober 2013

Kur nr 3

Av langtansalladagar - 6 oktober 2013 10:59


Det sägs att alla goda ting är tre. Så med två misslyckade försök att bli föräldrar, kan vi nu bara hoppas på att det tredje försöket bringer lite mer tur med sig. 

Ja, jag har samma tanke denna gången också. Jag har inget att förlora, det är lika bra att försöka igen. 

Det är söndag, solen skiner, solens dag. Jag ska reflektera över bra saker, sjunka in i bra affirmationer, taroleken är min bästa affirmationsvän i tider när man inte själv kan hitta dem. Inte för att jag tror att taroleken spår någons framtid, men de lämnar alltid fina affirmationer som passar alla oavsett läge i livet. För när man så gärna önskar att bebislyckan ska träffa en och det aldrig händer. Då är man ganska utelämnad, uppgiven och hopplösheten gjorde snabbt entré i mitt liv. Det är inte skönt för dig och sist men inte minst för den som du väljer att försöka få barn med. 

Hur klyschigt det än låter, så är livet lite lättare om man kan släppa in ljuset, fast att det inte är ett barn som är på väg. 

Jag är så tacksam för den lille katten som kommer och hälsar på oss varje dag. 

Jag är så tacksam för att jag har människor nära mig som verkligen älskar mig och jag får älska tillbaka. 

Jag är så tacksam för varje dag jag får vara frisk. 

Jag är så tacksam för alla mina livserfarenheter och i slutändan står jag mig själv närmast, jag vet nu att alla erfarenheter i livet är inte lätta att hantera, för de är i första anblick orättvisa, onda och innebär bara smärta. Vissa erfarenheter kan du inte ha ogjorda, för du har antagit erfarenheten med kärlek och av goda avsikter. Men det föräskrar inga lyckliga och trevliga resultat. Därför vill jag tänka positivt, leva i nuet och låta framtiden vara nästkommande sekund. I samma sekund jag tänker negativt och visuliserar mig själv om fem år, slår jag ihjäl den tankebilden med att välja det positiva nuet, det är bara nuet i mitt liv jag kan påverka.

Och det gör jag med kärlek och goda intentioner, oavsett vilka resultat det blir.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av langtansalladagar - 2 oktober 2015 12:24

 Kod för att importera min blogg till Nouw: 5676174570"

Av langtansalladagar - 16 september 2015 09:40

    Man(jag) är konstig. Även om man sitter här, en unge rikare. Precis det jag har drömt och önskat, så är man i det. Nu efter mensen började igen, tror det är fjärde mensen, så infinner sig den där känslan, men alla de invanda tankarna. Om jag ...

Av langtansalladagar - 11 augusti 2015 11:09

    Jag har funderat fram och tillbaka. Skrivit och suddat, loggat in och loggat ut. Men det blir bara ett virrvarr av alla tankar, osammanhängande, håll käften har du verkligen mage att skriva detta? Älta detta igen?  Jag tänker mycket på barn...

Av langtansalladagar - 10 juli 2015 20:47

Hej Jag tar mig en titt ut ur bebisbubbland, den bubblan som jag längtade så efter, så att det gjorde ont. Efter många månaders, ja år av oro och förtvivlan, gick min dröm i uppfyllelse. Hon kom en dag i november...och jag, som när jag var yngre tä...

Av langtansalladagar - 1 augusti 2014 07:56

Fortsättningen efter återförande...   19/3 Testdag, den stora dagen. Två streck!!! Helt otroligt! Det gick, vi lyckades! Vilken lycka!    V7(6+1) Ultraljud. Tillbaka till kliniken för att se om embryot sitter i livmodern. Allt såg bra ut och ...

Ovido - Quiz & Flashcards