Direktlänk till inlägg 3 oktober 2013

17-1

Av langtansalladagar - 3 oktober 2013 17:52

Ja, då vann mensen igen, nu är den här. Förr brukade det vara en större katastrof, men efter allt som har hänt känns det mest bara som ett nödvändigt ont. Jag har slutat att spekulera i om jag är gravid när cyklerna passerar de dagarna det kan inträffa. Det tjänar liksom ingenting till att tänka en massa. 

Med 17 segrar och en vinst(som vi tyvärr inte fick behålla) så tycker jag att det känns okay. Jag vill kämpa vidare.

Alla vet numera att vi har kämpat i över ett år för att bli gravida. Jag kan lägga ner prestationerna inför andra. Jag kan utan att skämmas erkänna att jag förmodligen inte kan bli gravid på naturlig väg. Förr var det pinsamt för mig och jag ville absolut inte att någon skulle veta att jag var ofruktsam. Idag, visst det svider, men jag har accepterat det. Det tog sin lilla tid. Jag har fått perspektiv, jag har vänner som har försökt i fem år, det finns inga fel att hitta i deras kroppar, men det blir ingen bebis. Men de är hoppfulla, de tror och hoppas att det en dag blir deras tur.

Det vill jag också tro och hoppas. 

Jag och min sambo gör det vi kan, vi kan inget mer göra. Händer det så händer det. Jag får trösta mig med att så länge jag har mens finns det förhoppningsvis en liten chans.  

Vi börjar fundera på att sätta upp oss i IVF kön. Jag har försonats med den tanken att det är högst troligt att det är ett alternativ för oss. Motgången är dock att vi måste varit skrivna på samma adress i två år. Det är 1½ år dit.  

Livet går vidare, ju fler vinster till mensen desto mer kämparglöd till oss.

Vi ska vinna en dag, men under tiden ska vi leva och vara glada. 

 
 
Alexandra

Alexandra

4 oktober 2013 15:13

Jag gillade din blogg och det är vettigt för min del att läsa detta då detta är vårt första försök att bli gravida, vi är så ivriga!!! Behöver ventilera lite och höra med andra hur det är för dom, så hittade jag dig!! :)

http://Ardnaxelasliv.bliggplatsen.se

langtansalladagar

4 oktober 2013 18:35

Vad roligt att du gillade min blogg. Man är jätteivrig, känner igen det. Du är så välkommen att ventilera =) Och jag önskar er all lycka till.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av langtansalladagar - 2 oktober 2015 12:24

 Kod för att importera min blogg till Nouw: 5676174570"

Av langtansalladagar - 16 september 2015 09:40

    Man(jag) är konstig. Även om man sitter här, en unge rikare. Precis det jag har drömt och önskat, så är man i det. Nu efter mensen började igen, tror det är fjärde mensen, så infinner sig den där känslan, men alla de invanda tankarna. Om jag ...

Av langtansalladagar - 11 augusti 2015 11:09

    Jag har funderat fram och tillbaka. Skrivit och suddat, loggat in och loggat ut. Men det blir bara ett virrvarr av alla tankar, osammanhängande, håll käften har du verkligen mage att skriva detta? Älta detta igen?  Jag tänker mycket på barn...

Av langtansalladagar - 10 juli 2015 20:47

Hej Jag tar mig en titt ut ur bebisbubbland, den bubblan som jag längtade så efter, så att det gjorde ont. Efter många månaders, ja år av oro och förtvivlan, gick min dröm i uppfyllelse. Hon kom en dag i november...och jag, som när jag var yngre tä...

Av langtansalladagar - 1 augusti 2014 07:56

Fortsättningen efter återförande...   19/3 Testdag, den stora dagen. Två streck!!! Helt otroligt! Det gick, vi lyckades! Vilken lycka!    V7(6+1) Ultraljud. Tillbaka till kliniken för att se om embryot sitter i livmodern. Allt såg bra ut och ...

Ovido - Quiz & Flashcards