Direktlänk till inlägg 1 december 2013

what if this is as good as it gets?

Av langtansalladagar - 1 december 2013 10:14


Desperation hjälper inte mig, heller inte förtvivlan, sorg och känslan av hopplöshet. Det kommer att vara svårt för oss att få barn och vägen dit har kantats av prövningar. Så är det bara. Många dörrar har öppnats och stängts, öppnats igen och stängts. Ni vet de där berömda och omtalade kapitel i livet, bokens titel är önskan att få bli förälder, jag ser mina kapitel, bläddrar, det är mina skrivna sidor. Jag hade såklart gärna önskat att vara utan förlust och sorg. Men jag skulle inte vilja ha allt ogjort, även om jag ibland har tänkt tanken "varför gjorde vi det, hur dum får man vara att tro att det skulle lyckas för oss?" Nu gjorde vi det, för vi var modiga som alla andra barnlängtande par, hade vi önskan om att förgylla livet och utöka familjen med ett nytt litet liv. För många behöver man inte att reflektera kring modet i hela handlingen, för plötsligt bara händer det. Såklart, föreställde vi oss inte att det skulle ta tid, att plötsligt aldrig skulle hända oss och skapa frustrationer och depserationer, missfall och än mera, vänta och påspädd oro. Allt det är en förjävlig känsla. Vår väg blev oerhört mycket längre för vi är 1 av de 6 som har svårigheter att tillsammans bli gravida. Men boken är inte slut, trots att jag visst är ledsen och känner oro, så fortsätter boken att växa, sidorna fylls på. Visst känner jag oro inför framtiden, kommer allt att ordna sig, tänk om det är kört? Det är inget jag vet än, men det påbörjade kapitlet som utökar denna "bok" är nya vägar som ska beskrivas och utforskas. Skrämmande? Ja! Men jag har modet och hoppet kvar, för annars hade jag förmodligen inte gjort det. Tagit steget ut och bakom mig smäller dörren igen bakom mig, går i baklås, jag kommer inte in dit igen. Jag är nyfiken och har valt mitt mål som jag önskar att uppnå. Jag öppnar en ny dörr, för tack och lov finns det några kvar. Jag har bara nuddat handtaget och hoppas och ber om styrka och kraft, när tvärdragen drar igenom huset. 

 

 Och tänk om det inte blir bättre än såhär, varför då inte göra det bästa av det som finns runtomkring det som är? 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av langtansalladagar - 2 oktober 2015 12:24

 Kod för att importera min blogg till Nouw: 5676174570"

Av langtansalladagar - 16 september 2015 09:40

    Man(jag) är konstig. Även om man sitter här, en unge rikare. Precis det jag har drömt och önskat, så är man i det. Nu efter mensen började igen, tror det är fjärde mensen, så infinner sig den där känslan, men alla de invanda tankarna. Om jag ...

Av langtansalladagar - 11 augusti 2015 11:09

    Jag har funderat fram och tillbaka. Skrivit och suddat, loggat in och loggat ut. Men det blir bara ett virrvarr av alla tankar, osammanhängande, håll käften har du verkligen mage att skriva detta? Älta detta igen?  Jag tänker mycket på barn...

Av langtansalladagar - 10 juli 2015 20:47

Hej Jag tar mig en titt ut ur bebisbubbland, den bubblan som jag längtade så efter, så att det gjorde ont. Efter många månaders, ja år av oro och förtvivlan, gick min dröm i uppfyllelse. Hon kom en dag i november...och jag, som när jag var yngre tä...

Av langtansalladagar - 1 augusti 2014 07:56

Fortsättningen efter återförande...   19/3 Testdag, den stora dagen. Två streck!!! Helt otroligt! Det gick, vi lyckades! Vilken lycka!    V7(6+1) Ultraljud. Tillbaka till kliniken för att se om embryot sitter i livmodern. Allt såg bra ut och ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Langtansalladagar


Ovido - Quiz & Flashcards