Direktlänk till inlägg 24 december 2013

Julen har varit här länge, men idag gäller det.

Av langtansalladagar - 24 december 2013 12:28


Då är det "baskemig" jul igen. Jag har jultränat, julduschat, druckit julkaffe(egenkryddat kanelkaffe) fått en jättefin ring av mitt hjärta i julmorgongåva. Ja, det är så juligt här omkring oss. Jag har alltid haft svårt för "slutet" jag har alltid varit den som har lämnat fester sist, haft svår separationsångest från min familj som bor i grannlandet. Det har blivit bättre och jag inser idag mitt eget bästa att gå hem i tid från fester, tar inte längre avsked av min familj med stora tårar rullande ner från kinderna.  Men jag tycker mig känna lite vemod, snart har adventsljusstaken brunnit ner, julklapparna är snart utdelade och julgranen står där så enslig och barrig. Julmaten sitter som en smäck och till sist flyter man ut i en soffa och bara är...Är det för att man laddar så inför denna dag, att allt är planerat och när det är över så är det över? Poff och vips!  Känner fler som jag?

Så blir jag också så nostalgisk och minneslysten på julen. Det kanske inte är så konstig, men en familjemedlem lämnade oss förra året, precis upp till jul. Förra julen satt vi fortfarande lite chockade och fattade inte riktigt vad som hade hänt. Visst var han en äldre herre, men absolut inte dödssjuk. Så helt plötsligt fanns han inte mer. Det är sorgligt och jag saknar honom. Det känns konstigt att han inte är med längre.

Upp till jul inser man att även året håller på att ta slut och ett nytt ska inledas. Det är också bäddat för tillbakablickar, minnen, framtiden, livet och nuet...jag önskar Er alla en riktig härlig julafton och julhelg. Ett gott slut, för att gå in i det nya, 2014, med mera kärlek i själen, mera tolerans och sinnesnärvaro, både till dig själv och alla andra runt dig.

 

   Må så gott!    Var rädda om varandra!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av langtansalladagar - 2 oktober 2015 12:24

 Kod för att importera min blogg till Nouw: 5676174570"

Av langtansalladagar - 16 september 2015 09:40

    Man(jag) är konstig. Även om man sitter här, en unge rikare. Precis det jag har drömt och önskat, så är man i det. Nu efter mensen började igen, tror det är fjärde mensen, så infinner sig den där känslan, men alla de invanda tankarna. Om jag ...

Av langtansalladagar - 11 augusti 2015 11:09

    Jag har funderat fram och tillbaka. Skrivit och suddat, loggat in och loggat ut. Men det blir bara ett virrvarr av alla tankar, osammanhängande, håll käften har du verkligen mage att skriva detta? Älta detta igen?  Jag tänker mycket på barn...

Av langtansalladagar - 10 juli 2015 20:47

Hej Jag tar mig en titt ut ur bebisbubbland, den bubblan som jag längtade så efter, så att det gjorde ont. Efter många månaders, ja år av oro och förtvivlan, gick min dröm i uppfyllelse. Hon kom en dag i november...och jag, som när jag var yngre tä...

Av langtansalladagar - 1 augusti 2014 07:56

Fortsättningen efter återförande...   19/3 Testdag, den stora dagen. Två streck!!! Helt otroligt! Det gick, vi lyckades! Vilken lycka!    V7(6+1) Ultraljud. Tillbaka till kliniken för att se om embryot sitter i livmodern. Allt såg bra ut och ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Langtansalladagar


Ovido - Quiz & Flashcards