Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Från käftsmäll till käftsmäll

Av langtansalladagar - 22 september 2013 10:25

Hallå, vakna! Igår var en orolig dag, en dag av oerhörda trista påminnelser om vad mitt liv innebär. 

Jag vaknar ganska utvilad, igår pratade jag med en vän, som gått igenom exakt samma sak, samma ingrepp och den sorgen det innebär efteråt. 

Hur fan går man vidare när man trillat ner i det svarta hålet, efter att nära vänner berättar om sin bebislycka?

Man känner sig dålig jämfört med dem. Och skäms att man inte kan glädjas på riktigt. För hela ens hjärta blöder av den saknaden efter det liv som jag trodde växte inom mig. 

Hon stod i biokön och sa "jag vet inte" "Men du måste skilja på ditt liv och deras" "Jag vet precis vad du går igenom, det är tufft när andra är där man själv vill vara" 

Det är bara att bita ihop, förr eller senare hade det hänt. Folk får barn liksom! 

Så imorse gick jag upp tidigt. På nyhetsmorgon gick ett inslag om Kristian Gidlund, att han skulle blivit 30 år idag. Att han under sin sjukdomstid, bloggat med budskapet att leva nu, för livet är föränderligt, helt plötsligt kan ljus förvandlas till mörker och mörker till ljus.

Tack!

Jag lever bara en gång, det livet jag lever, lever jag just nu. Se det fantastiska, om det så bara är den simpla saken som att tomatplantan bar jävligt goda cocktailtomater detta året.

Jag vill komma ifrån min besatthet av att bli mamma. Jag vill kalla det besatthet, det har tagit så stora proportioner att det hindrar mig från att vara glad, levande och autentisk.

Vad är jag? Nu när jag det senaste året varit helt förlorad i sorgen över att inte kunna bli mamma. Jag vill finna det glada, levande och livsbejakande jaget. 

Det är tid, tid för att gå vidare, tid för att leva. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av langtansalladagar - 2 oktober 2015 12:24

 Kod för att importera min blogg till Nouw: 5676174570"

Av langtansalladagar - 16 september 2015 09:40

    Man(jag) är konstig. Även om man sitter här, en unge rikare. Precis det jag har drömt och önskat, så är man i det. Nu efter mensen började igen, tror det är fjärde mensen, så infinner sig den där känslan, men alla de invanda tankarna. Om jag ...

Av langtansalladagar - 11 augusti 2015 11:09

    Jag har funderat fram och tillbaka. Skrivit och suddat, loggat in och loggat ut. Men det blir bara ett virrvarr av alla tankar, osammanhängande, håll käften har du verkligen mage att skriva detta? Älta detta igen?  Jag tänker mycket på barn...

Av langtansalladagar - 10 juli 2015 20:47

Hej Jag tar mig en titt ut ur bebisbubbland, den bubblan som jag längtade så efter, så att det gjorde ont. Efter många månaders, ja år av oro och förtvivlan, gick min dröm i uppfyllelse. Hon kom en dag i november...och jag, som när jag var yngre tä...

Av langtansalladagar - 1 augusti 2014 07:56

Fortsättningen efter återförande...   19/3 Testdag, den stora dagen. Två streck!!! Helt otroligt! Det gick, vi lyckades! Vilken lycka!    V7(6+1) Ultraljud. Tillbaka till kliniken för att se om embryot sitter i livmodern. Allt såg bra ut och ...

Ovido - Quiz & Flashcards