Direktlänk till inlägg 21 september 2013

Pergotime kur 2 - med hopp om bättre lycka denna gången.

Av langtansalladagar - 21 september 2013 15:56

Jag åt pergotime och avslutade kuren för 10 dagar sedan. Kände att denna gången kollar jag inte om jag har ägglossning...det var helt enkelt för jobbigt...jag har ju bara 50% chans att bli gravid. Vi kan bara hoppas på att ha turen att ett ägg släpptes från den högra äggstock där det finns en anslutande äggledare. Eller oturen att det var den vänstra äggstocken som var aktiv. Jag ska ha mens om ca 10 dagar. Jag kände ungefär som sist jag åt en kur: 

  • värmevallningar
  • oerhört märkbara ägglossningssmärtor

Jag mår ganska bra när jag äter dem, känner inget otrevligt. Tack och lov, för dessa tabletter är min räddning för att någonsin kunna bli gravid...om jag nu blir det och om jag blir det så hoppas jag att det sätter sig på rätt ställe. Annars får vi sikta in oss på IVF. Nu är det bara att vänta vänta och vänta lite till. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av langtansalladagar - 2 oktober 2015 12:24

 Kod för att importera min blogg till Nouw: 5676174570"

Av langtansalladagar - 16 september 2015 09:40

    Man(jag) är konstig. Även om man sitter här, en unge rikare. Precis det jag har drömt och önskat, så är man i det. Nu efter mensen började igen, tror det är fjärde mensen, så infinner sig den där känslan, men alla de invanda tankarna. Om jag ...

Av langtansalladagar - 11 augusti 2015 11:09

    Jag har funderat fram och tillbaka. Skrivit och suddat, loggat in och loggat ut. Men det blir bara ett virrvarr av alla tankar, osammanhängande, håll käften har du verkligen mage att skriva detta? Älta detta igen?  Jag tänker mycket på barn...

Av langtansalladagar - 10 juli 2015 20:47

Hej Jag tar mig en titt ut ur bebisbubbland, den bubblan som jag längtade så efter, så att det gjorde ont. Efter många månaders, ja år av oro och förtvivlan, gick min dröm i uppfyllelse. Hon kom en dag i november...och jag, som när jag var yngre tä...

Av langtansalladagar - 1 augusti 2014 07:56

Fortsättningen efter återförande...   19/3 Testdag, den stora dagen. Två streck!!! Helt otroligt! Det gick, vi lyckades! Vilken lycka!    V7(6+1) Ultraljud. Tillbaka till kliniken för att se om embryot sitter i livmodern. Allt såg bra ut och ...

Ovido - Quiz & Flashcards